101 creatieve hotspots in de Leiestreek

Toerisme Leiestreek ging voor de campagne 2020 op zoek naar 101 creatieve hotspots. Zij zullen centraal staan in de campagne en productontwikkeling.

We kregen 212 sterke kandidaturen, waarvan er helaas slechts 101 konden weerhouden worden. Proficiat aan de winnaars! Indien jij geselecteerd bent, loop je in 2020 mee in de campagne van de Leiestreek. Jouw zaak of evenement wordt dan onder andere voorgesteld op een specifieke pagina op de website, op Facebook en in de pocket die tijdens de campagne zal verspreid worden. Indien mogelijk wordt er ook een fietsroute uitgewerkt die langs jouw zaak passeert.

Hieronder vind je de lijst met 101 hotspots, gerangschikt per gemeente.

Regio Zuid-West-Vlaanderen

Contrei Live in Anzegem, Avelgem, Deerlijk, Harelbeke, Kortrijk, Kuurne, Lendelede, Menen, Spiere-Helkijn, Waregem, Wevelgem, Wervik en Zwevegem.

Anzegem

Achiel en Hector

Brouwerij 't Verzet

In D'Halve Maan

Avelgem

Vespabar

Deerlijk

Chocolaterie Hannes D'Heedene

Koffiehuis Mokka en Meer

Lokaalmarkt Deerlijk / Roeselare

Deinze

Braavo - Trend Store & Tea Lounge

CreaLief

Donza

Foodbart Deinze

HAJP bvba

Komorebi - Handmade Belgian Jewelry

Letters & Co

Zuskus

Dentergem

Dinner with the Queen / Purfruit

Gent

Bookz&Booze

Broesse

Curiosa & co

DreamCATchers vzw

jodevisscher shop

Kantien

Luv l’Oeuf

Madame She She - the pop-up

Oats Day Long

Piet moodshop

Restaurant Volta.

The Manufactory

WOEST

Harelbeke

Groeten uit Hulste

Hangar23

Ingelmunster

De Fagot

Izegem

Allossa

Boom B&B Hemelgem

Brouwerij D'Oude Maalderij / Eetcafé The Mash

Kortrijk

Bar Botaniek

Barcyclette

Boekenhuis Theoria

Boekhandel Novelle

Bolwerk

Budalys - Alta

De KleinKeuken

De Koekedoze

deBesteKamer

deDingen

Het vliegend tapijt

Kuro Neko

La Cantine

Malmo

Nuba-R

OES

Pand.A

Pan's kruidbar

Rebelle

Tarterie

The Lab

Va et Vient

ViEr

Zonder meer

Kuurne

De Ververie

Ledegem

Keuvelkroeg Arbeidershuis

Menen

De Living

Kazematje

Mulino Koffiehuis

Sweet Lona / Me&Mommy

Meulebeke

Herenthoeve

Moorslede

Château Superette

Nazareth

Den Hert

Roeselare

ARhus Café

Bombrewery

Boost Moodshop

Broodbar Tastoe

Creme de la crema

Curieuzeneuze

De Overburen

Julien

K-Trolle

Lokaalmarkt Roeselare / Deerlijk

mania-k café

Mooma

NOWME

Romen

Viva Verne

Sint-Martens-Latem

L'Autre Vie / Pulpo

MOOD

Waregem

Bistro Berto

Fikabar

Wervik

Wijndomein Ravenstein

Wevelgem

Calavera

Coffee Station by Mi KaaZa

Jc Ten Goudberge / Project BAT

Koffiehuis De Hofnar

Wielsbeke

Bistro Lin'eau

Zulte

De Karper / Kunstenaar Martin Wallaert

SThout

Zwevegem

El Dorado Koffiebar

Hoeve Ten Rooden Duifhuize

Knus by Lucy

KoffieSHOT

Street art parcours Zwevegem

Transfo (Camping Transfo, Duiktank Transfo, Plong en Oenanthe)

Hoe gebeurde de selectie?

Toerisme Leiestreek stelde hiervoor een jury samen van 3 externe creatievelingen uit de Leiestreek:

  • Barbara Dejonghe - creative director en owner Clementine TV
  • David Van Gessel - owner en creative & strategic director SKINN Branding Agency
  • Hans Vandenberghe - Stad Kortrijk

creatieve hotspots Leiestreek

Zij beoordeelden de inschrijvingen op basis van antwoorden die gegeven werden op de vragen en bijgevoegd video- of fotomateriaal. De belangrijkste criteria waren:

  • de mate waarin de zaak/de organisator van het evenement ook zelf de campagne (en de Leiestreek) mee zal uitdragen via zijn/haar eigen netwerk

Naast deze criteria hielden we ook rekening met een zekere regionale spreiding. Het is immers belangrijk dat we voor de volledige regio producten kunnen ontwikkelen en campagne kunnen voeren.